Sunday, November 7, 2010

BERALIH ANGIN

Memang Idea ni sangat gila, ingatkan saya boleh merintis menjadi Model yang pertama menjadi designer dalam Malaysia tetapi rupa-rupanya ada 2 orang Model yang sebelum ini juga beralih arah tetapi sesekali masih membuat Modelling untuk pakaian rekaan sendiri. Mereka adalah Datuk Benard Chandran dan Orson Li Yu. Menjadi orang ketiga Model yang beralih ke bidang Feshion Design pun masih rekod terbaik untuk diri sendiri kerana sekurang-kurangnya saya menambah title yang ada dalam diri. Sebelum ini pernah menjadi Pelakon, Peragawan, Pereka Hiasan Dalaman, dan kini Pereka Fesyen menjadikan saya memegang 4P dalam diri setakat ini. Bukan soal tamak hendak grab semua tetapi saya percaya tuhan telah melahirkan saya dengan pelbagai bakat dan jarang orang dapat Gifted yang sebegini banyak. Mensia-siakan bakat atau Gifted yang tuhan beri adalah satu pembaziran. Cuma yuran pengajian untuk mengambil diploma dalam bidang Fashion Design ini sangat mahal iaitu RM22,500.00. Itu tidak termasuk lagi untuk membeli sendiri bahan-bahan seperti kain, benang dan hiasan untuk setiap assignment yang diberi setiap minggu. Manakala bahan-bahan dan peralatan melukis dan mereka pula sangat mahal dan seperti yang saya tanya pelajar yang lain, jika tidak ada RM50,000.00 jangan cuba-cuba memasuki Kolej ini. Tapi saya percaya setiap pengorbanan ada balasannya jika kita berusaha gigih kerana ada juga pelajar yang baru setengah tahun membuat pengajian telah mendapat tempahan dari artis dan datin.


3 comments:

apezs shah said...

cantiknye designn u...;) apezs dah jadi teman kamu juga..

Hezesuze said...

cantik!! baru tau kos pandai design hehe

Secret Writer said...

APEZS, thanx, yup saya dah Follow Blog U juga.

KAK HEZE, thanx...kat Kolej saya bukan hanya diajar potong kain dan jahit baju, malah diajar melukis dan design

KLIK KAT SINI KALAU NAK EXTRA MONEY.