Sunday, February 22, 2009

KEHEBATAN MYSPACE YG ANDA PERLU TAHU

Dah jadi trend masa kini bila artis bertemu sesama mereka, atau kita bertemu rakan/kenalan, kita akan bertanya..."ada facebook?". Memang popular Facebook sekarang ini. Kalau dulu org sibuk dgn Myspace, kini bertambah lagi laman peribadi iaitu Facebook. Aku still prefer Myspace. Bukan menidakkan kebaikan facebook,cuma aku belum nampak lagi magic facebook sebagaimana Myspace. Mungkin ramai yg tidak sedar yg Myspace adalah jaringan besar yg boleh dilihat oleh orang di luar negara. Che' Nelle' pun bakatnya dikesan melalui Myspace bila Managernya sekarang membuka laman Myspacenya lalu terdengar lagu dendangannya. Dari situ mereka mula deal dan lahirlah album penyanyi berasal dari Sabah itu yg bukan hanya meletup dgn lagi I Fall In Love With The DJ, malah beberapa single lain turut meletup di peringkat antarabangsa.
Itu kisah Che' Nelle, tapi mungkin anda pernah terbaca diakhbar bulan lepas yg mana seorang pelajar di barat yg melelong DARAnya di Myspace dan mendapat bidaan berjuta dollar. bayangkan betapa kuatnya kesan Myspace. Baru2 ini, seorg penyanyi barat telah menghasilkan lagu baru yg mana liriknya adalah hasil nukilan seorg pemuda yg kecewa bercinta lalu menulis Poems dilaman Myspacenya lalu dibaca beribu org sehinggalah seorg pencipta lagu tertarik dgn bait2 poems beliau. Ada juga beberapa org yg ditawarkan menjadi model bila agency begitu tired dgn muka Pan Asian ( muka Mat saleh dan Arab )yg berlambak lalu mereka mula mencari wajah2 exotic asian dgn menjenguk Myspace.
Aku sendiri ingin berkongsi pengalaman ajaib dari Myspace ini bila tanpa diduga, ada org meninggalkan mesej dan memberi phone number. Mulanya bunyi mcm usikan biasa kerana aku telah biasa digoda dgn ayat2 yg berbaur lucah dimyspaceku. Tetapi dgn beberapa mesej yg berulang2, akhirnya aku hubungi juga beliau. Rupanya beliau agen dari sebuah Majalah di Thailand yg menawarkan gambar aksi lucah utk Majalah porno di sana. bayaran memang lumayan, untuk satu Pose mereka menawarkan beribu ringgit, bayangkan kalau sepuluh pose. Rupa2nya beliau tertarik dgn keberanianku bergambar sebagai model utk ManHut dan iklan seluar dalam. Itulah aku katakan, betapa kesan Myspace sangat besar. Pada semua, aku cadangkan agar buatlah laman kamu secantik yang boleh,tak kira Myspace atau Facebook ataupun Blog sekalipun kerana semua ini akan dibuka dan dibaca oleh org di luar sana. Ingat, laman Myspace atau Facebook ibarat profile atau dalam bahasa Modelling disebut portfolio yg tanpa kita sedari dapat membantu atau memudahkan org mengenali kita walau dari jauh.Kita tidak tahu peluang yg menanti. Dari suka2 berMyspace dan berblog, tiba2 dapat tawaran atau durian runtuh la pula.

Bercerita pasal bergambar dgn spender atau seluar dalam ini pula, bukanlah kita sengaja atau suka2. Klaua ada yg kata aku tak bermaruah, apa boleh buat. Semua ini kerja dan kita tidak boleh menolak peluang yg ada. Ada juga yg marah2 padaku. Masalahnya, aku bukan pakai body awak bergambar!, aku guna tubuh aku sendiri, jadi biarlah...yg nak sakit hati dan mata mengapa? Bukan aku sahaja yg pernah bergambar dgn seluar dalam, ada beberapa artis dan antaranya, org kata Aaron Aziz pun pernah bergambar begitu khabarnya. Seperti yg aku tulis pada kisah sebelum ini ( April 2008 ) aku ambil offer iklan sebegitu demi utk mendapat wang utk rawatan emak aku yg kena Stroke badan mati sebelah kanan.


Inilah pic Aaron khabarnya kata org sebelum dia jadi pelakon terkenal.





12 comments:

farish izaryl @izreez said...

ha'ah x salah abg kos wat cmtu..body kite kan...bia je org2 yg xpuas ati tu.gud luck 2u

MY HEART & MY SOUL said...

Wah, tak sangka ya Myspace ni rupanya banyak guna. Bro saya nak jadi model, ok ker? tapi body Bro mantap, saya nak body mcm tu, tak kurus dan tak bulky...sesedap rasa jer kata org, camana nak buat?

Miss Reen said...

aaron azizzzzzz...
ailebiuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

OfficialAzyMD said...

hehe.. nice blog!

cik temah said...

wahhhhhhhh aku teruja tgk aaron aziz pakai sepentot putih tuh... hiks.... gigil jejari ai nk menaip komen ni.. wakkakakakakaka

Keri AlHaj said...

kalau saya bukak akaun myspace... nanti berebut pula org nak saya jadi model... hahahahaha... boleh statment berangan gitu...

Pojiepooh Abdullah said...

Whoa bro Kos mmg hebat!!!

Secret Writer said...

RIZZ, tu la...aku dah tak kisah org mengata aku tak ada maruah atau tak tau malu...yg penting aku tak mencuri,membunuh dan menipu org.

MY HEART, memang kalau bulky sangat body mcm ahli gusti tu dah tak cantik...body yg cantik adalah yg LEAN. Kalau nak mantain body ni susah tau,tapi kena selalu sit up/pumping dan latihan ringan seperti angkat Dumb Bell.

REEN...jgn, Aaron tu laki org...sekadar usha body dia boleh la...ahaks....ahaks.

AZLAN...thanx Blog kamoo juga bagus

ANN...usha body dia tu jgn lama2...nanti merembes air liur muahaha

CHIME ok bah kalau kau, mesti ramai org ADD as friend kalau Uko buka account Myspace

POOHJIE...TQ....ala...biasa2 jer bah aku ni

LIZA WORLD said...

Huh panas...panas pic kat sini. Saya sambil tutup mata dgn tangan tapi buka sikit kerana nak tengok sikit2.

Anonymous said...

Aduh, pose berani mati. Cayalah awak ni, X ada lagi model yg seberani awak saya lihat. Pernah buat gambar bogel ker? tak takut org kutuk?

Azil said...

Oh. ya ker. Mak sakit. Kesian. tapi niat awak memang baik sebab nak tolong mak awak.
Kalau awak Islam

Cara awak tu salah. Kita ada hukum. Memanglah awak rasa tak ada apa2. Tapi, kena ingat. Allah Maha Mengetahui. Mungkin kat awak x ada kesan. Tapi, orang tengok itu....
Ingatlah, balasan baik dan buruk akan diterima bila-bila masa. Tepulanglah bagi saudara untuk menerima atau tak penapat saya.
Sayapun mengaku sayapun ada juga buat jahat. (manusia tak sempurna, jadi agama membantu kita menjadi hampir untuk sempurna).

Kalau awak bukan Islam
Saya tak ada komen pasal ini. Tapi apa yang saya tahu. Semua agama akan mengajar pengikutnya untuk membuat baik.

Azil said...

Oic.. maafkan saya. Saya ingatkan awak Islam. Maafkan saya. Really2 sorry. Btw. you have a good look. Awak seorang pelakon. Tak pernah saya tgk cerita awak. Senaraikan...

KLIK KAT SINI KALAU NAK EXTRA MONEY.