Tuesday, November 17, 2009

EDWIN TERPILIH PULA TOP 12 MALAYSIA INTERNATIONAL MAN MODEL SEARCH 2009


Wah...wah...wah, murah rezeki dan bertuah sungguh Edwin kerana setelah terpilih dalam program pencarian Ford models kendalian Supermodel Amber Chia, kini dia terpilih pula sebagai Finalis atau TOP 12 pertandingan dunia peringkat Malaysia iaitu International Man Model Search 2009. Juara peringkat ini akan mewakili Malaysia ke pertandingan peringkat dunia pula.


Nampaknya sebaik sahaja beraksi di pentas Runaway Koleksi Nur Arfa Batik, anjuran Stacy's Frenz ...model-model yang terlibat semakin popular antaranya, selepas itu Afiq telah muncul dalam majalah REMAJA dalam ruangan HERO bulan lepas dan majalah YEZZ. Manakala Farish Ziegler pula muncul dalam MINGGUAN PERDANA keluaran minggu ini ( sedang dalam pasaran ) dan kini peluang berganda Edwin pula.


Pada Edwin, menang atau kalah bukan persoalannya, menjejakkan kaki ke Final adalah pencapaian yang cukup hebat kerana saingan antara beratus orang itu dah cukup dasyat. Saya tahu betapa susahnya hendak melayakkan diri menjadi Finalis. Teringat saya semasa mengikuti pertandingan MANHUNT 2005 di Orange Club, letih beratur dan menunggu giliran dari pagi hingga ke malam. Lepas pengumuman TOP 40, peserta di bahagi pada 4 bahagian 1st. Heat 10 orang, 2nd.heat 10 orang, 3rd.heat 10 orang dan 4th. Heat 10 ( sebulan ). Ianya sama seperti Semi Final Juara lagu. Nasib baik giliran saya 2nd.Heat, jadi saya sempat ke kelab malam itu dan melihat proses pertandingan dan pemilihan. Lepas it setiap heat akan dipilih 5 orang, menjadikan 20 orang ke Final. masa Final, aku terlepas ke TOP 10 pula. Masa TOP 10 ini agak mencabar kerana soalan diberi dan jawapan kita menjadi kayu pengukur samada kita beauty with brain atau tidak. Walaupun tidak mendapat 1, 2, atau 3...tetapi melayakkan diri ke final adalah kenangan paling manis pada saya. Good luck untuk Protege ku...Edwin.

MAAF TIDAK DAPAT LETAK SEMUA PIC FINALIS KAT BAWAH NI


AHYA, PERNAH BERAKSI CATWALK MASA "MAJLIS RAYA STACY" TAHUN LEPAS. PIC NYA ADA DI BLOG RIANA JUGA DIA BERGAMBAR DI KOLAM DENGAN SELUAR DALAM KUNING BERSAMA RAKANNYA.



EDWIN YG BERASAL DARI SABAH DAN TERLIBAT RUNAWAY SHOW "WARNA-WARNI AIDIL FITRI STACY & CHAQ"











PIC ATAS. MR.TARO...WINNER WORLD INTERNATIONAL MAN MODEL SEARCH TAHUN LEPAS 2008











8 comments:

Hezesuze said...

perghhhh!! menggigil akak tgok all the picta ni....adoaiiiii...clust!

geram uols! hiks

Anonymous said...

Aduh, berair tengok pic-pic Model tu...rasa merenyam pulak. Sodap-sodap badan, den dah x tahan

LIZA WORLD said...

Tahniah, memang betul la abg Edwin tu senior saya. Kenal sangat bila nampak dari tepi. Berubah sama sekali dia...tahniah atas perubahan ini dan semoga berjaya.

farish izaryl @izreez said...

pehhh meriah hahaaa

MY HEART & MY SOUL said...

Pergh!!! panas....panas, rasanya si Edwin ni akan jadi mcm U juga, jadi Model yg terlampau, like Mentor...Like Protege...jadi model seluar dalam

Anonymous said...

Banyak muka Model2 tu kureng sikit, tapi body mantap dan sedap, merendak tengok body2 mantap ni. Good luck 4 ur protege - AMIRUL

Secret Writer said...

KAK HEZE...tutop mata cepat, kang terlupa ang pomen kat umah heh heh heh.

ANONYMOUS, part mana yg berair tu? keh keh keh.

LIZA...so betul la orgnya ya? yup dah lain dia, dulu kurus kering sekarang body mantap.

FARISH mcm kemeriahan dihari raya...kan.

MY HEART, hanya ada sorang jer Model Berani Mati kat malaysia setakat ni. Dulu ada video "KISAH SEORANG PRAMUGARA YG TERLAMPAU"....next aku nak buat " KISAH MODEL YG TERLAMPAU" dlm bentuk DVD dan VCD heh eh heh

AMIRUL...MERENDAK tu maksudnya apa? stim ker?

MY HEART & MY SOUL said...

Pertandingan akhir Man model International tu kat mana? adakah pertandingannya boleh org datang mcm Pertandingan Miss Malaysia tu? Camana nak dapatkan tiket?

KLIK KAT SINI KALAU NAK EXTRA MONEY.