Wednesday, September 10, 2014

MY 1ST. SOLO FASHION SHOW @ SHANGRIA ISLAND CAFE & BAR

Memang sangat mengujakan kerana walau tidak sampai setahun menjadi Designer tiba-tiba ada yang percaya akan bakat dan kreativiti kita. Tidak perlu menunggu setahun dua dalam bidang fesyen, saya telah mendapat peluang sebesar ini...syukur. Perjalanan show berjalan dengan lancar walau perancangan hanya dua minggu sahaja tetapi kerana saya telah biasa menjadi Floor Manager untuk majlis2 besar Stacy AF6 dan dibantu oleh krew2 yang saya pilih dan lantik sendiri. Show selama 30 minit menampilkan 11 model tinggi2 belaka ( 8 model lelaki dan 3 model wanita ). Lagu2 pilihan saya sendiri dan juga keograf oleh saya sendiri membuatkan saya berasa puas dengan keupayaan bakat bukan hanya sekadar menjadi Designer malah menjadi Man Behind the show yang biasanya diserahkan pada orang lain atau event management. Bertema kan Rugged Wear, pusingan pertama mengujakan dan mendapat tepukan serta sorakan yang tak henti2. Kemudian round kedua bertemakan Formal/Elegant membuat beratus penonton terpaku dengan kehadiran model2 yang kacak dan jelita memperagakan pakaian rekaan saya dengan penuh santun. Syukur show ini mendapat sambutan hangat sehinggakan ada job menanti tawaran dari management LQ yg sama offer pada saya. Ribuan terima kasih pada Areez@Antibiotik & Felix Bent yang memberi kepercayaan, juga pada Faizal Oda yang kreatif yang membantu sebagai ko-ordinasi serta tak lupa juga juru mekap profesional yang biasa membuat make up untuk TV drama dan movie iaitu Sab Ariyyan dan juga Hair Stylist profesional yang telah banyak membuat show dari Eyoi Team. Para hadirin malam tersebut juga sangat soprting dan datang dengan stylo dan ikut tema Party Fashion...kita jumpa lagi di Next Show.



QAYYIEM, EMAN SHAH & EDWIN MODEL-MODEL YANG TINGGI LAMPAI DAN SASA
FINALE ROUND
SAYA DIINTERVIEW OLEH MC
MARIA DENGAN PENAMPILAN ANGGUN, KELASS KAU MARIA

No comments:

KLIK KAT SINI KALAU NAK EXTRA MONEY.